Saturday 19 October 2019

Tabah hadapi cabaran hidup


Reda dan tabah menghadapi apa juga cabaran hidup adalah petua untuk terus berjuang di muka bumi ini biar apapun yang terpaksa dihadapi.

Sebarang cabaran perlu dihadapi dengan penuh yakin. Jangan mudah mengalah dan yakinlah peluang lebih baik menanti di hadapan.

Inilah cabaran yang dihadapi insan-insan yang di dalam gambar ini. Mereka adalah sebahagian daripada yang terkesan dengan penutupan operasi Utusan Melayu.

Biarpun rezeki mereka sudah tertutup atau terhenti di Utusan Melayu, mereka masih boleh tersenyum dan bersama-sama di pejabat pada hari terakhir Utusan Melayu beroperasi.

Mereka adalah staf dan wartawa sambilan Utusan Malaysia dan Kosmo di pejabat Biro Kelantan. Ada di antara mereka telah berkhidmat dengan Utusan Melayu sejak lebih 30 tahun lalu sebagai wartawan sambilan atau stringer.

Mereka adalah insan-insan penuh pengalaman hidup dalam sepanjang menjejaki setiap berita untuk dihidangkan kepada pembaca. Mereka telah menempuh pengalaman untuk mendewasakan mereka berdepan dengan cabaran yang kini mereka sendiri perlu tempuhi.

Bertabahlah sahabat. Rezeki Allah itu Maha Luas untuk sesiapa yang berusaha mencari reda Allah. 

No comments:

Post a Comment